Ungdom dropper burger-kjedene
Ifølge nye tall fra Statens institutt for forbruksforskning (SIFO) spiste 42 prosent av ungdom mellom 15 og 24 år hamburger minst to ganger i måneden i 1999. I fjor var det tilsvarende tallet 29 prosent, skriver VG.no. Årsaken er ifølge SIFO-forsker Annechen Bugge økt bevissthet rundt ernæring og helse hos norsk ungdom. Bugge mener at hamburgerkjedene forbindes med en livsstil som er feil og umoderne.
Vil du lese mer om dette temaet? Besøk gjerne samlesiden for nyheter om mattrender i samfunnet, eller oversikten over samtlige nyhetskategorier!
Klikk her for å skrive ut
Du kan også dele denne artikkelen med venner på Facebook.







