Vegetabilsk fett bra for hjertet
Et mangeårig forskningsprosjekt ved Harvard-universitetet viser at de som hovedsakelig fikk i seg vegetabilsk fett og proteiner, hadde en redusert sjans for å utvikle hjerte- og karsykdommer i forhold til dem som hovedsakelig fikk i seg fett og proteiner fra kjøttmat. Studien er publisert i New England Journal of Medicine, og er fyldig omtalt i Dagens Nyheter. Et annet viktig funn i undersøkelsen er at trege karbohydrater er bedre for hjertet enn de raske karbohydratene.
Vil du lese mer om dette temaet? Besøk gjerne samlesiden for nyheter om helseaspekter ved enkeltprodukter, eller oversikten over samtlige nyhetskategorier!
Klikk her for å skrive ut
Du kan også dele denne artikkelen med venner på Facebook.






