Rotfrukter halverer risiko for mage-kreft
Ny svensk forskning viser at sjansen for å utvikle magekreft reduseres med 57% hos de som spiser rotfrukter hver uke. Til sammenlikning senker inntak av frukt minst tre ganger i uken risikoen for magekreft med 46%. Mer om denne nye forskningsrapporten finner du på DN.se.
Vil du lese mer om dette temaet? Besøk gjerne samlesiden for nyheter om helseaspekter ved enkeltprodukter, eller oversikten over samtlige nyhetskategorier!
Klikk her for å skrive ut
Du kan også dele denne artikkelen med venner på Facebook.







